Πέμπτη 13 Οκτωβρίου 2011

Κ. Μαρξ - Μισθός, τιμή και κέρδος


Κ. Μαρξ - Μισθός, τιμή και κέρδος

ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ




FREE photo hosting by Fih.gr
Πολίτες!

Πριν μπω στο θέμα, επιτρέψετε μου να κάνω
μερικές προκαταρκτικές παρατηρήσεις. Σήμερα στην ηπειρωτική Ευρώπη επικρατεί
μια αληθινή επιδημία από απεργίες και μια γενική κραυγή για αύξηση μισθών. Το
ζήτημα θα συζητηθεί στο συνέδριο μας. Σεις, σαν ηγέτες στη Διεθνή Ένωση,
πρέπει να έχετε ξεκαθαρισμένες απόψεις πάνω στο σπουδαιότατο αυτό ζήτημα. Γι'
αυτό θεώρησα, από μέρους μου, πως είναι καθήκον μου να ερευνήσω το ζήτημα ως
το βάθος, και με κίνδυνο ακόμα να βάλω την υπομονή σας σε σκληρή δοκιμασία.
Μια άλλη προκαταρκτική παρατήρηση έχω να κάνω σχετικά με τον πολίτη Ουέστον.
δεν πρότεινε μονάχα σε σας μα και δημόσια υποστήριξε, για το συμφέρον όπως
νομίζει της εργατικής τάξης, απόψεις που ξέρει πως δεν είναι καθόλου
δημοφιλείς στην εργατική τάξη. Μια τέτοια εκδήλωση ηθικού θάρρους πρέπει όλοι
να την εκτιμήσουμε πολύ. 'Ελπίζω πώς, παρ' όλο το ακαλλώπιστο ύφος της έκθεσης
μου, θα βρει στο τέλος της πως συμφωνώ μ' αυτό, που μου φαίνεται να αποτελεί
την καθαυτό ουσιαστική ιδέα, στο βάθος των θέσεών του, που, ωστόσο, με την
τωρινή της μορφή δεν μπορώ παρά να την θεωρώ θεωρητικά λαθεμένη και πραχτικά
επικίνδυνη.

Και τώρα περνώ αμέσως στο θέμα μας. Η εργατική τάξη αντί το συντηρητικό σύνθημα «ένα δίκαιο μεροκάματο για μια δίκαιη εργάσιμη μέρα», θα πρέπει να γράψει στη σημαία της το επαναστατικό σύνθημα: «Κατάργηση του Συστήματος της Μισθωτής Εργασίας».

ΚΑΡΛ ΜΑΡΞ


Κ. Μαρξ - Μισθός, τιμή και κέρδος (Πολιτικό Καφενείο)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου